close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מוצאים קבלן מקצועי לעבודות עפר ופיתוח?

מערכת שורשא אדר ב, תשעט08/03/2019

טיפים חשובים על בחירה נכונה של קבלני עפר ופיתוח...

תגיות:
עבודות עפר ופיתוח הם השלב הראשון בדרך להשלמת שלל פרויקטים, גם במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי. למעשה אין כמעט פרויקט בתחום הבנייה והתשתיות שלא מבוצעות במסגרתו עבודות הנדסיות אלה. המרכיבים העיקריים הם הזזת אדמה, סלעים ועפר מהשטח שנבחר לפרויקט, הכנת תשתית לניקוז והידוק הקרקע - וכדי שכל אלה יושלמו בצורה מיטבית חשוב מאוד לבחור נכון
את החברה שתבצע אותם.

המפתח העיקרי - ניסיון עשיר
כמו בתחומים מקצועיים רבים אחרים, גם ביצוע מוקפד עבודות עפר ופיתוח נשען קודם כל על ניסיון מגוון ורחב היקף.
הניסיון חשוב פעמיים: פעם אחת כשמתכננים את העבודות ופעם שנייה כשמוציאים לפועל את התוכניות. תכנון עבודות עפר ופיתוח כולל דגשים הנדסיים, דגשים לוגיסטיים, דגשים כלכליים (מן הסתם אחת המטרות היא השלמת הכנת השטח במינימום זמן הוצאות), שיקולי לוחות זמנים וכמובן הקפדה על בטיחות ללא פשרות. שילוב כל השיקולים הנ"ל לכדי תוכנית אחת, ותוכנית אופטימלית, מחייב באופן טבעי ניסיון.

כשמבצעים את העבודות בשטח מתעצמת חשיבותו של הניסיון. במקרים רבים צצים בלת"מים שונים וללא ניסיון קשה עד בלתי אפשרי לספק תגובה נכונה ובמהירות לכל תרחיש שעשוי להתפתח.

רמת בטיחות גבוהה במיוחד
קבלן מקצועי שלא מקפיד על רמת בטיחות ללא פשרות יכול אולי להבטיח עלות כספית אטרקטיבית ועמידה בדדליינים צפופים - אבל הוא לא יכול להבטיח, ובוודאי שלא לקיים, אפס נפגעים. סלילת כבישים, בניית גשרים, הקמת בנייני מגורים ומבני ציבור, חפירת תעלות, הנחת מסילות רכבת - כל אלה פרויקטים חשובים וכמובן שסוגיות כמו כסף וזמן הן בעלות משקל נכבד בכל החלטה, אבל אף תועלת לא מצדיקה את המחיר של חיי אדם, ולכן החשיבות של בדיקת הרקורד של כל חברה לביצוע עבודות עפר ופיתוח גם בהיבט של הבטיחות.

ציוד מכני הנדסי איכותי
פרמטר נוסף לבחירת קבלן מקצועי לביצוע עבודות עפר מסוגים שונים הוא הציוד המכני הנדסי (צמ"ה) שברשותו.
על-מנת להשלים בהצלחה את עבודות העפר והפיתוח הנדרשות לצורך פרויקטים שונים נדרשים כלים כבדים רבים ובהם דחפורים, מחפרונים, מחפרים, מפלסות, מגרדות, משאיות (שמפנות מהשטח את העפר המיותר) ועוד. ההבדל בין למשל מחפרון איכותי למחפרון בינוני עשוי להיות משמעותי ביותר שכן כלי זה, שמוכר גם בשם שופל, מבצע מגוון רחב מאוד של פעולות, הן עם הכף הקדמית והן עם המחפר האחורי (שניתן גם להמיר אותו במקדח, פטיש הידראולי ועוד).

באופן דומה יישור הקרקע מבוצע על-ידי 3 סוגי כלים: את היישור הראשוני מבצע דחפור (בולדוזר), המגרדת מבצעת יישור עדין יותר ועל ההידוק המדויק ביותר אחראית המפלסת. רק אם כל הכלים שמגיעים לאתר הם איכותיים, מובטחת הכנת קרקע מושלמת להמשך הפרויקט.

למידע נוסף על עבודות עפר ופיתוח והדגשים החשובים בדרך להשלמתן על הצד הטוב ביותר בקרו באתר http://bamm.co.il
 
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה